fredag 17 oktober 2008

Stenen passar på att gnälla lite. Del 1

Vi har fått lära oss i skolan... att i en krönika får man gärna vara ursinnig och arg, men aldrig gnällig och sur. Så i Stenens egen blogg passar jag på.



Gratistidningen Rodeo hade i senaste numret en stor grej om Frida Hyvönen. Reportaget handlade om att hon har köpt ett hus i Flarken. Rubriken: "Hem till byn". Hon har återvänt till uppväxtmiljön i Västerbotten och så vidare det hörs på nya plattan bla bla bla. Hon har helt enkelt gjort en David Sandström. (David köpte ett hus i obygden för några år sen. Svt tror inte att det är sant och gör en dokumentär om det hela)
Sen imorse, en vecka senare, kom den stora artikeln i DN om hur "Frida finner frid" i sitt nya hus i Flarken. Rubriken: "Hem till byn". Jag har en lång utläggning för en stackars nyvaken Petter om hur jävla gammalt hela uppslaget är och hur besviken jag är på Dagens Nyheter som inte kan komma med någon fräsch vinkel.
Nu när jag kommer hem på kvällen ligger nya numret av Sonic på bordet i hallen. Framsidan visar en bild på Frida Hyvönen. Rubriken: "Hemma i den vilda tystnaden".
Nu har jag förstås inget emot att Frida köpt ett hus i Flarken.
Men varför blir detta en rikstäckande nyhet?
Är det så oerhört märkligt att någon flyttar tillbaka från Stockholm till Västebotten att man ska behöva läsa det i tre olika tidningar för att förstå hur det ens är möjligt?
Jag kanske borde leta upp nån gammal släktgård i Flarken och bli förstasidestoff, du får plats.

Inga kommentarer: